Rasy - neaktuální

Ve světě, který nově příchozí nazývají Agonie, žijí kdejaké rasy. Ty, které jsou zde uvedené, jsou spíše jen jakési archetypy. 


Živí

Lidé - rasa v menšině. Jsou opovrhovaní a nemají žádné stabilní území, ale právě z jejich rasy pochází nejvíce kněží a čarodějnic.

Orkové - rasa válečníků pocházející ze severu. Desítky orčích kmenů jsou sjednocené v panství nazývaném prostě Kaganát. Jiné kmeny jsou ale nezávislé a žijí v podstatě všude.

Goblini - malí, zákeřní, ale dost inteligentní. Jsou poddanským národem, který nejčastěji slouží právě orkům. Žijí všude a všude jsou ovládáni. Ale existují i různé nezávislé tlupy. Z jejich rasy pochází hodně alchymistů, ale i šamanů.

Skřeti - jsou menšího vzrůstu, štíhlí, šlachovití, ale v poměru se stejně rostlými lidmi jsou silnější i odolnější. Jsou to tvorové, které není možné podrobit si silou. Skřetí válečníci bojují do posledního muže. Pro svou pomstychtivost a krutý způsob boje nejsou mezi ostatními rasami moc oblíbení. Msta se mezi skřety přenáší z generace na generaci.

Obecně:

Tyto rasy nejsou nijak omezeny tím, kde žijí. Nejobývanějšími místy samozřejmě jsou nížiny, roviny a pláně. U řek často vznikají i městské státy, kde se tyto rasy shromažďují. Jejich území většinou sahá do vzdálenosti, která by se z města dala ujet za dva dny na koni. tak velké, jak by se dalo z města dojet za dva dny na koni. Mnoho živých však jsou tuláci a kočovníci. Velké stepi daly zrod nomádským národům, ženoucím svá stáda v nikdy nekončícím kruhu, podle ročních období. Karavany řemeslníků kočují po celém obydleném světě. Mezi živými jsou pastevci, rolníci, řemeslníci... ale také tvrdí válečníci a čarodějové.

Hory na okraji civilizace zrodily orky, skřety a gobliny. Rasy, které zuřivě brání svá území proti komukoliv... včetně sebe samých. Mnoho z nich svá rodiště opustilo a žijí jiný život. Praví obyvatelé divočiny na ně však pohlíží s pohrdáním. Tady, na okraji civilizace, vznikl zatím jen jediný celistvý útvar, kterému se říká Orčí Kaganát. Jde o velké území, sjednocené pod kmenem Irbis. Z tohoto kmene se vybírá vždy další nejvyšší náčelník. Na území Kaganátu žijí stovky kmenů, které vůdcovství Irbise nezpochybňují.

Politické boje živých bývají povětšinou krvavé a násilné.

Živé rasy jsou často obětí temnějších tvorů. Z jejich řad se vybírají panny a novorozeňata pro různé rituály, a nebo se z nich stávají čarodějnice a vlkodlaci.

Lidé

Málokdy je vážou nějaká jiná pouta, než rodinná. Žijí převážně ve městech a vesnicích. Jsou jak lovci, tak bojovníci či černokněžníci. Dělají prakticky ve všech oborech. Městský stát, kde vládnou lidé, je povětšinou dobře organizovaný a úspěšný. Lidé mají svoje vůdce, kteří vládnou určitému území. Jsou možná nejorganizovanější rasou mezi živými.

Toulaví

Najdou se mezi nimi ale i kočovní lidé, kteří se odmítají usadit na jednom místě, a ti si říkají Toulaví. Toulaví táhnou světem v maringotkách od města k městu a jsou to vynikající zloději koní a dobytka. Mimo toho jsou ale i velice všestranní, protože jsou často odkázáni jen sami na sebe, a tak se musejí vyznat skoro ve všech oborech. Modlí se k větru, který je všude provází, k zemi za to, že po ní mohou putovat, k ohni, který je chrání před divokou zvěří a k vodě, bez které by zahynuli. Jsou velice pověrčiví. Nepletou se do sporů, ale když je napaden někdo z nich, seběhnou se všichni ostatní z širého okolí a pomohou mu. Žijí v klanech, a ty jsou propojeny příbuzenskými vztahy.

Róthi

Jsou kmene námořníků a mořeplavců, jejichž smyslem života se staly nájezdy na pobřeží a dlouhé plavby. Žili dlouhá léta v izolaci od zbytku světa, ale jen do té doby, než se naučili stavět pevné lodě. Jsou to drsní lidé, zoceleni špatným počasím a neustálými potyčkami s orky. Vesnicím a městečkům vládnou jarlové, nad nimiž stojí král, který ale nemá absolutní moc. Když jsou muži na výpravách, ženy přejímají spousty povinností. Nejsou to žádné křehké květinky, ale mnohdy zdatné válečnice. V rodině samozřejmě vládne muž, ale to jejich protějškům nebrání často a nahlas proti jejich způsobům protestovat. Róthi jsou jediný lidský kmen, který orkové považují za sobě rovný a většina bojů mezi nimi je vyvolána právě proto, že to jsou schopní protivníci.

Orkové

Velké území, které ovládají převážně orkové se nazývá Orčí Kaganát. Založil ho Nazar Drtilebka, který před staletím porazil několik kmenů a dal jim na vybranou: příjmout jeho vládu nebo zemřít. Několik kmenů bylo vybito, ale jiné se k němu přidaly. Když Drtilebka zemřel, převzal náčelnictví jeho nejstarší syn a pokračoval v plánech svého otce a po něm zase jeho syn a tak to jde stále dál. Náčelníka poznáte podle očarovaného palcátu, který zdědil nynější Drtilebka od svého praděda. Orkové v Kaganátu žijí jako předtím, ale když je Velký náčelník povolá, příjdou.

Horští orkové

Horští orkové se považují za nadřazený národ, určený k tomu, aby vládnul. Jsou chytřejší než Obři a silnější než skřeti. Ostatní rasy se s nimi snaží vycházet co nejlépe, protože když se orkové vydají na válečné tažení, nikdo není v bezpečí.

Horští orkové jsou navyklí na drsný boj s horami, zvířaty a nepřáteli. Žijí v kmenových svazcích a jejich kmeny mezi sebou vedou téměř neustálý boj. Není to ale boj z nenávisti a vzteku, bojují spolu pro radost z boje. Né všichni orkové jsou však válečníky. Mezi horskými orky jsou také pastevci a zemědělci.

Válečníci - stát se válečníkem je nejčastějším posláním orků. Většinou mají pomalovanou tvář či kmenové tetování. Jsou to oni, kdo stojí v čele útoků či obrany. Právě oni sestupují z hor a nechávají se najímat jako žoldnéři.

Pastevci - každý mladý ork musí určitou dobu hlídat stáda v malých údolích, či na úrodnějších svazích. Tady se orkové naučí znát hory, přežít s málem, vyznat se v chování zvěře a prokázat svoji statečnost v bojích se šelmami. Část těchto mladých orků zůstává pastevci i po zbytek svého života. Mezi orky je to úctyhodné povolání a málokterý válečník se stane tak obratným stopařem a střelcem jako jsou pastevci.

Zemědělci - Orkové, pěstující plodiny v chudé zemi, dokážou to, co válečníci považují za kouzla... vydobít z chudé země potravu pro kmen. Mnoho zemědělců má drobné šamanské schopnosti, které využívají pro blaho kmene.

Postavení orčích žen - orčí ženy mají jen několik úkolů... rodit děti, aby brzy narostli další válečníci a starat se o práci ve vesnici, jako je například vydělávání kůží nebo vaření svému kmeni. Nemají přístup do kmenové rady. Jsou ale soběstačné a cílevědomé. Žádná orčí žena se nikdy nestala válečníkem, ale občas se objeví takové, které se stanou pastevkyněmi či šamankami.

Orkové v nížinách

I orkové v civilizovaných částech kontinentu dodržují kmenové tradice, ale povětšinou spolu nebojují ve vleklých konfliktech. Spor, který se nedá urovnat v míru, se povětšinou řeší soubojem dvou zástupců v takzvaném Kruhu štítů.

Orkové ve městech mají širší uplatnění než ti v horách, mnozí jsou obchodníci i výčepní v hospodách. Ale pořád platí, že ork je ork a rád se bije.

Goblini

Stejně jako orkové, žijí goblini v kmenech. Povětšinou mají obydlí v jeskyních, ale mnohé kmeny si staví své vesnice. Když nejsou v područí orků, žijí si život lovců a sběračů. Málokdy pěstují větší množství plodin. Velká část goblinů jsou tuláci... a zloději. Kmen vede šaman a goblini se mu naprosto podřizují. Mnoho goblinů se také stává slizovarníky, ti jsou ale víceméně samotářští a málokdy mají nějaké politické ambice. V područí orků, či jiné rasy se z těchto docela veselých bytostí stávají otroci, kteří vědí, že musí poslouchat. Prý ale ještě existují kmeny, které se orkům vzepřely a bojují s nimi.

Goblini v nížinách

Podobají se svým horským příbuzným, ale skvěle splynuli s městy. Jejich nenechavé prsty, skvělá intuice, výřečnost a jejich nízký pud sebezáchovy z nich dělají mazané obchodníky, skvělé zloděje a víc než schopné alychymisty. 

Skřeti

Život skřetů je divoký a drsný. Žijí v podstatě ze dne na den a na budoucnost myslí většinou jen ve smyslu, že je třeba mít zásoby na zimu a místo, kde se dá zima přečkat... a během ní udělat co nejvíc skřeťátek, aby byli další bojovníci. Prakticky všichni skřeti jsou válečníci a stopaři. Jejich kultura je převážně sběračsko-lovecká, málokdy něco pěstují, ale chovají ovce a kozy. Skřetí ženy nejsou rovny mužům, nenajdou se tady válečnice jako takové, ale každá skřetí žena dokáže zabít ovci... a podříznout nepřítele není o tolik těžší. Většina těžké práce také spočívá na nich, ať je to stavba ležení či jeho bourání.

Skřeti jsou v podstatě kočovný národ, a tak se povětšinou zdržují na jednom místě třeba jen desítku let a poté se přesouvají dál. Většina jich žije celý život v táborech a leženích. Výjimkou jsou skřeti žijící v osadách (nazývaných pueblo), které jsou tvořeny uskupením kamenných staveb. Tito skřeti zde žijí po celé generace, dokud nejsou vytlačeni silnějším kmenem. Narozdíl od kočovných skřetů mimo chovu zvířat pěstují i plodiny.

Průměrný skřet je schopen běžet tři dny v tahu jen s trochou slaného sušeného masa a s pár doušky vody. Utahá svoje nepřátele a následně je po jednom zabíjí ze zálohy. Ano, skřeti umí bojovat i tváří v tvář, ale jedna z hlavních věcí, co se skřet naučí, je, že je třeba přežít, aby další den mohl bojovat znova. Jejich domovem jsou těžko přístupná místa, ze kterých často vyráží na nájezdy. Skřeti milují koně, ale v podstatě jen k jídlu. Nejčastěji je při ústupu uštvou k smrti a následně díky jejich masu pokračují dál. Nejčastější taktika skřetů je nalákat protivníky do pouště, či pustých míst a počkat, až je oslabí nedostatek vody a jídla.

Životy a vůle:

Lidé - životy 4, vůle 4

Orkové - životy 6, vůle 3

Goblini - životy 4, vůle 3

Skřeti - životy 5, vůle 2


Nemrtví

Z bažin, močálů a nepřístupných území přicházejí nemrtví. Většina jich vzniká tak, že jsou vyvoláni nekromantem, ale občas se stane i to, že mrtví povstanou z hrobů sami.
Východní kraje, kam se málokdo živý dostane, se staly výsostným územím těchto ras.               V místních městech jsou prý i živí, ale kdo tam byl, rozhodně o tom nemluví. Bují zde černá magie a jejich území se prý zvolna rozšiřuje.
Nemrtví se samozřejmě také pohybují na území živých a i když nekromancii nikdo nepostihuje, na severu nebývá oblíbená.

Zombie - tupí služebníci pod nadvládou nekromanta. Občas se vyskytnou i zombie s vlastní vůlí, ale bývá to zřídkakdy.

Ghoulové - podstatně nebezpečnější nemrtví. Bývají inteligentní a často jednají o své vlastní vůli.

Spektry - jedny z nejnebezpečnějších nemrtvých. Připomínají duchy a jejich smrtící dotek vysává životy. Spektry jsou často mocnými čaroději.

Upíři - nejvyšší nemrtví, kteří si zachovávají vzezření rasy, ze které pochází. Nenechávají si vnutit cizí vůli, jsou schopnými válečníky i čaroději.

Obecně:

Jejich nespornou výhodou je, že na ně nepůsobí jedy ani psychická kouzla (ale na šílenství z nedostatku vůle samozřejmě imunní nejsou) a také je nelze nakazit lykantropií. Jejich obecnou nevýhodou je, že nemohou používat lektvary ani léčení magií.

Své specifické výhody a nevýhody mají spektry. Jednou z nich je, že mohou používat pouze své vlastní zbraně, protože jsou napůl nehmotné a nemohou tak zvednout ničí odhozenou zbraň, nicméně, i když jsou částečně nehmotné, nemohou procházet zdmi. Ale zase jsou zranitelné pouze stříbrem nebo kouzlem.

Nemrtví mají také specifické schopnosti, kterými se mohou léčit:

- Zombie a Ghoulové si léčí automaticky 1 život za 10 minut

- Spektry dotekem vysávají životy ze všech postav (nebo CP), kromě nemrtvých ras, ale mohou vysát pouze 1 život z jedné osoby

- Upíři zase praktikují léčení krví.

Civilizace nemrtvých


I když nemrtví nemusí jíst, i tak potřebuje většina z nich energii, kterou získávají z živých bytostí.

Živí na území nemrtvých

Zvířata

Nachází se zde stáda teplokrevných živočichů, kteří nepotřebují k životu mnoho. Nejčastějšími druhy zvířat, které zde živí chovají, jsou prasata či krávy. Tito slouží jako potrava jak pro živé, tak i pro nemrtvé. Ze syrového masa získávají energii například ghoulové nebo zombie. Spektry zase potřebují jejich životní energii, a tak se tyto rasy doplňují. Všichni tři sice dávají přednost humanoidům, ale v nouzi jim stačí zvěř. Zato upírům zvířecí krev nestačí, neboť jim nedává tu "správnou" energii, proto se živí právě krví humanoidů.

Humanoidi

Naprostá většina myslících bytostí na území nemrtvých jsou otroci, či služebníci mocného nemrtvého. Živí zde musí být velmi opatrní, ale i tak vědí, že jejich čas nastane. Žijí v osadách obklopených močály a v jejich okolí chovají zvířata a pěstují ubohou úrodu pro svou obživu. Jsou udržováni v nevědomosti o tom, co se děje v okolním světě. Jen málokomu z těchto živých se někdy podaří dostat z panství krutých pánů. Ale jsou mezi nimi i tací, kteří se morálkou podobají nemrtvým. Černokněžníci bažící po vědomostech, lovci artefaktů, historici. Ti, kdo sem dokáží přijít a přežít, jsou obvykle velice mocní a nebezpeční natolik, že si u místních získají jakousi úctu.


Nemrtví na svém území

Je to spíše jakési živoření. Málokterý nemrtvý má dost silnou vůli, aby se dokázal dostat z letargie. Kdybyste navštívili nějaké jejich město, potkali byste různé nemrtvé bezcílně bloumající po zbytcích dlážděných chodníků, motajících se polorozpadlými stavbami... a budou tam chodit, dokud se nerozpadnou na prach. Mnohé sklepy jsou naplněny těmi, kdo prostě nikdy ani nenašli nějaký smysl své existence.

Upíři a spetry si rozdělili území těchto smrtících bažin a zbytků měst a jsou jejich nezpochybnitelnými pány. Svá území mají rozdělena na jednotlivá panství, ale návštevy cizích panství se konají zřídkakdy a když už ano, jsou svázány desítkou tradic. Upíři sice žijí na svých panstvích, ale nejeden upíří pán sní o chvíli, kdy vyvede svoji armádu z mokřadů a trosek staré civilizace.

Nemrtví ve světě živých

Zatímco jejich území je poměrně nudné, tady inteligentnější nemrtví dostali k dispozici zábavné hřiště. Zprvu bylo nemrtvých málo, ale jejich počty rychle narostly a stali se součástí místní kultury. Nemrtví sluhové jsou levní a nenároční. Zombie netřeba pravidelně krmit a jsou silné a poslušné. Z ghoulů se stali vyhledávaní žoldnéři do prvních linií. Hlavně z těch, kterým na jejich existenci nezáleželo... a že takových ghoulů je většina.

I upíři se tu pohybují volněji, než v domácím prostředí, kde jsou spíše v úkrytu aby nepadli za oběť jiným a silnějším. Ve městech však toto neplatí, upíři se často pokoušejí založit zde jakési upíří klany, aby upevnili svou pozici.

Spektry se naopak od ostatních nemrtvých hodně odloučily. Jsou samotářské a jejich vrozená zvědavost a inteligence je zavádí na dráhu kouzelnic a badatelek.

Mezi nemrtvýmy se málokdy vyskytuje nějaký obchodník a když, tak s artefakty a magickými knihami. Zlodějů se mezi nemrtvými vyskytuje minimum, stejně jako třeba alchymistů.

Životy a vůle:

Zombie - životy 6, vůle 1

Ghoul - životy 5, vůle 2

Spektra - životy 4, vůle 5

Upír - životy 5, vůle 5


Démoni

Magická katastrofa, která postihla jižní kraje, dala zrod panství démonů. Vládne jim mocný mág, který je krutější než oni sami. Démoni jsou samostatní a inteligentní.
Život démonů začíná až ve chvíli, kdy se objeví na tomto světě. Nepamatují si své dětství, ani místa kde (a jestli vůbec) žili. Rozdělují se podle Kruhů, ze kterých přišli na svět a jejich existence je tím pevně dána. Není možné aby démon postoupil do jiného kruhu, než ve kterém se zrodil.
Jejich vlastní síla může vzrůstat i klesat a platí, že čím je démon na světě déle, tím je silnější. Samotáři ale nemají moc šancí přežít. Stávají se loutkami mocnějších v jejich věčné hře o moc. Ano, moc je alfa i omega jejich života. Existují však ale i mocní démoni, kteří se už o politické hry nezajímají a raději svojí mocí někoho podporují a zůstávají tak pouze v pozadí věci. Vnitřní hierarchie démonů bude upřesněna hráčům, kteří se za démony registrují.

Zvláštností této rasy jsou jejich neporuštelné smlouvy.
Smlouvu se svým vládcem uzavírají démoni krví, písemně, a přísahu nemohou porušit. Alespoň né v době, kdy smlouva není spálena. Spálením se sepsaná smlouva ruší.
Démoni však uzavírají smlouvy i se smrtelníky a tyto smlouvy jsou stejně tak trvalé a závazné jako mezi démony. Podpisem se smrtelník zavazuje k plnění smlouvy. Pokud smluvní podmínky  dodrží, tak mu nic nehrozí, ale v případě jejich porušení propadá jeho duše démonům.

Sedmý kruh - malí zmetečci. Většinou někomu slouží, jsou to zlomyslní tvorové, kteří téměř nikdy neříkají pravdu. Nedokáží cestovat po světě sami a jsou povětšinou společníky někoho silnějšího, kdo jim umožňuje pohybovat se tam, kde je moc démonů slabší, než v zemi jejich zrodu.

Šestý kruh -  povětšinou silnější démoni, kteří nepotřebují pomoc k opuštění svého Království. Stačí jim nějaký amulet, ze kterého čerpají sílu. Jsou poměrně silní bojovníci, kteří nabízejí své služby jako válečníci.

Pátý kruh - hodně vědí a i bez pomoci dokážou čerpat sílu ze své země. Jsou to spíše intelektuálové a čarodějové. Znají hodně věcí o magii, rituálech a historii.

Obecně:

Jejich kultura je v podstatě založena na hierarchii. Každý démon se snaží vyšplhat po společenském žebříčku co nejvýše, často po zádech jiných. A také se všichni urputně snaží nenechávat nikomu možnost, aby je mohli k něčemu využít či zneužít, protože každý démon je samozřejmě zdravě paranoidní a myslí si, že jej chce někdo zneužít.

Slabí démoni se snaží získat silného pána. Bojovníci shromažďují magické zbraně a zbroje, aby byli silnější než ostatní. Intrikáři od pátého kruhu se pokouší konkurenci vyšachovat různými pletichami...

Paradoxně v těchto střetech neteče ani moc krev, spíše je v módě vyhnanství nebo otroctví. Až na potřebu magické energie nemají oproti jiným moc výhod či nevýhod. I jejich cestování po světě má smysl, v rodných krajích jsou totiž moc pod dozorem. Jejich výhodou ale je, že jsou odolní vůči lykantropii.

Sedmý kruh

Když mu umře jeho pán (ten, kdo mu dodává energii na pobyt), tak má dvě hodiny na to, aby si našel nového pána, jinak mu hrozí zmizení pryč. Nedá se nijak obrátit proti svému pánovi, a to ani pomocí kouzel či lektvarů. Nelze ho přinutit k vydání informací ani mučením. Sám o své vůli může proti svému pánovi samozřejmě intrikovat, ale osobně jej nikdy nenapadne.

Šestý kruh

Ztráta amuletu, který ho drží na tomto světě, je pro něj téměř osudná. Má dvě hodiny na to, aby si našel náhradu, jinak mu hrozí zmizení zpět do rodných krajů.

Démoni šestého kruhu jsou v podstatě žoldáci. Když se zavazují někomu do služby, musí smlouvu dodržet. Tyto smlouvy se stvrzují podpisem vlastní krví. Když zrovna nemají nějaké své "poslání", tak jsou povětšinou spíše apatičtí a málokdy se vměšují do konfliktů, které se jich netýkají. Za své služby si většinou účtují očarované předměty nebo něco, co je posílí.

Pátý kruh

Dokáží se udržet i mimo své kraje, a to jen silou své vlastní vůle.

Životy a vůle:

Sedmý kruh - životy 4, vůle 2

Šestý kruh - životy 6, vůle 3

Pátý kruh - životy 5, vůle 5


Ostatní

Vlkodlaci - lidé nakažení lykantropií. Kolují legendy a fámy o Pravých vlkodlacích, ale ty nikdo nikdy neviděl... a jestli ano, tak o tom nejspíš nepromluví.

Čarodějnice - jsou spíše rasou, než povoláním. Mají prsty v rituálech a smlouvách s temnotou... a to se na každém podepíše. Dokáží léčit, ale raději nemoci přivolávají. Létají na košťatech a účastní se tajemných obřadů. Vyšly z temných míst, na která nikdo s mozkem sám nevstoupí. Jejich pramáti prý přišla z podsvětí.

Obecně:

Vlkodlaci

Lykantropie je nemoc, nakažený tvor se stává... něčím jiným, než kdy byl. Jeho tělo se transformuje natolik, že ztrácí své rasové schopnosti. Někdo je proti lykantropii více odolný než jiný a při pokousání vlkodlakem tak není vždy stoprocentní šance na to, že se pokousaný promění. Nakažený se dokáže měnit ve vlka pouze jeden den před, v, a nebo den po úplňku. O samotném úplňku ztrácí nad sebou kontrolu a útočí na všechno živé kolem sebe.

Pokud jsou vlkodlaci ve vlčí podobě, jsou zranitelní pouze stříbrem a kouzlem (normální zbraně se od nich jen odráží). Pokud jsou ale v lidské podobě, jsou zranitelní i obyčejnými zbraněmi, jen je jimi nejde dorazit. Na doražení vlkodlaka musí být vždy použita stříbrná zbraň, jinak vlkodlak nezemře.

Vlkodlaci všeobecně nesnáší stříbro, a proto jsou velice špatní horníci. Také mají klaustrofobii a tak podobně...

Čarodějnice

Jak vznikly, a kde přišly ke své síle, nikdo neví. Prostě tu jsou a to, co umí ony, nedokáže nikdo jiný. Nikdo jim nevěří, ale téměř všichni je potřebují. Dokáží věštit, léčit, ale i proklínat a zabíjet. Přichází většinou za noci a nad ránem zase odchází.

Jsou ale i usedlé čarodějnice, které žijí na okraji vesnic, či za městskými hradbami, ty bývají známé a vážené. Jejich osamocení je pouze jejich vlastní volbou. Necítí se mezi ostatními moc dobře... a hlavně, žárlivě si střeží svá tajemství.

Co dokáží doopravdy, nikdo neví. Nikdo, kromě nich samotných...

Životy a vůle:

Vlkodlak - životy 5, vůle 2; ve formě vlka - životy 8, vůle 0 (šílenství)

Čarodějnice - životy 4, vůle 5

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky