Nemrtví

Obecně:

Z bažin, močálů a nepřístupných území přicházejí nemrtví. Většina jich vzniká tak, že jsou vyvoláni nekromantem, ale občas se stane i to, že mrtví povstanou z hrobů sami.
Výsostným územím těchto ras se staly východní kraje, kam se dostane jen málokdo živý.

V místních městech jsou prý i živí, ale kdo tam byl, rozhodně o tom nemluví. Bují zde černá magie a jejich území se prý zvolna rozšiřuje.
Nemrtví se samozřejmě také pohybují na území živých, a i když nekromancii nikdo nepostihuje, na severu nebývá oblíbená.

---

Jejich nespornou výhodou je, že na ně nepůsobí jedy ani psychická kouzla (ale na šílenství z nedostatku vůle samozřejmě imunní nejsou) a také je nelze nakazit lykantropií. Jejich obecnou nevýhodou je, že nemohou používat lektvary ani léčení magií.

Své specifické výhody a nevýhody mají spektry. Jednou z nich je, že mohou používat pouze své vlastní zbraně, protože jsou napůl nehmotné a nemohou tak zvednout ničí odhozenou zbraň, nicméně, i když jsou částečně nehmotné, nemohou procházet zdmi. Ale zase jsou zranitelné pouze stříbrem nebo kouzlem.

Nemrtví mají také specifické schopnosti, kterými se mohou léčit:

  • ghoulové si léčí automaticky 1 život za 10 minut,
  • spektry dotekem vysávají životy ze všech postav (nebo CP), kromě nemrtvých ras, ale mohou vysát pouze 1 život z jedné osoby,
  • upíři zase praktikují léčení krví.


Ghoulové - nebezpečnější nemrtví. Bývají inteligentní a často jednají o své vlastní vůli.

Stejně jako na ostatní nemrtvé na ně nepůsobí jedy a psychická kouzla. Jsou to více než zdatní bojovníci a za jejich stav může často kletba za to, že nesplnili nějaký slib či úkol. Tradují se pověsti o ghoulech, kteří putují po světě, aby napravili své selhání a doufají, že následně konečně zemřou.

Mají zálibu v magických artefaktech, ale více než ony samotné je možná přitahuje jejich hledání. Tito tvorové vlezou do každé jeskyně či místa, kde hrozí nebezpečí… a kde může být něco ukryto. Následkem tohoto je dost ghoulů, kteří vědí opravdu mnoho, často více, než nějaký mudrc či černokněžník.

Spektry - jedny z nejnebezpečnějších nemrtvých. Připomínají duchy a jejich smrtící dotek vysává životy. Spektry jsou často mocnými čaroději a učenci. Tím, že jsou částečně nehmotné, jsou z nich zdatní šmíráci, i když na druhou stranu si to moc nevychutnají. Málokterá spektra se sníží k tomu, aby byla obyčejný špeh, to už se raději stávají nájemnými vrahy.

O prokletí spekter se nic moc neví, možná pykají za své staré hříchy, možná prostě jen měly smůlu v čase Hněvu Bohů, možná je přivolal nějaký nekromant – ale něco takového by jich dokázalo jen velmi málo.

V posledních desítkách let se spektry z veřejného života v podstatě stáhly… je dost pravděpodobné, že je změny světa znechutily a nechtějí se toho účastnit. Kvůli jejich schopnosti zabíjet pouhým dotekem jsou považovány za nebezpečnější než upíři a mnoho jiných tvorů s nimi nechce nic mít. Spektry odolávají jedům, psychickým kouzlům i obyčejným zbraním… ale také ovládání nemrtvých. Mají svoji hlavu a nenechají se nikým k ničemu donutit.

Upíři - nejvyšší nemrtví, kteří si zachovávají vzezření rasy, ze které pochází. Nenechávají si vnutit cizí vůli, jsou schopnými válečníky i čaroději.



Civilizace nemrtvých

I když nemrtví nemusí jíst, většina z nich i tak energii, kterou získávají z živých bytostí.

Živí na území nemrtvých


Zvířata

Nachází se zde stáda teplokrevných živočichů, kteří nepotřebují k životu mnoho. Nejčastějšími druhy zvířat, které zde živí chovají, jsou prasata či kozy. Tito slouží jako potrava jak pro živé, tak i pro nemrtvé. Ze syrového masa získávají energii například ghoulové nebo zombie. Spektry zase potřebují jejich životní energii, a tak se tyto rasy doplňují. Všichni tři sice dávají přednost humanoidům, ale v nouzi jim stačí zvěř. Zato upírům zvířecí krev nestačí, neboť jim nedává tu "správnou" energii, proto se živí právě krví humanoidů.

Humanoidi

Naprostá většina myslících bytostí na území nemrtvých jsou otroci, či služebníci mocného nemrtvého. Živí zde musí být velmi opatrní, ale i tak vědí, že jejich čas nastane. Žijí v osadách obklopených močály a v jejich okolí chovají zvířata a pěstují ubohou úrodu pro svou obživu. Jsou udržováni v nevědomosti o tom, co se děje v okolním světě. Jen málokomu z těchto živých se někdy podaří dostat z panství krutých pánů. Ale jsou mezi nimi i tací, kteří se morálkou podobají nemrtvým. Černokněžníci bažící po vědomostech, lovci artefaktů, historici. Ti, kdo sem dokáží přijít a přežít, jsou obvykle velice mocní a nebezpeční natolik, že si u místních získají jakousi úctu.

Nemrtví na svém území

Je to spíše jakési živoření. Málokterý nemrtvý má dost silnou vůli, aby se dokázal dostat z letargie. Kdybyste navštívili nějaké jejich město, potkali byste různé nemrtvé bezcílně bloumající po zbytcích dlážděných chodníků, motajících se polorozpadlými stavbami... a budou tam chodit, dokud se nerozpadnou na prach. Mnohé sklepy jsou naplněny těmi, kdo prostě nikdy ani nenašli nějaký smysl své existence.

Upíři a spektry si rozdělili území těchto smrtících bažin a zbytků měst a jsou jejich nezpochybnitelnými pány. Svá území mají rozdělena na jednotlivá panství, přičemž cizí panství navštěvují jen zřídkakdy, a když už, jsou tyto návštěvy svázány desítkami tradic. Upíři sice žijí na svých panstvích, ale nejeden upíří pán sní o chvíli, kdy vyvede svoji armádu z mokřadů a trosek staré civilizace.

Nemrtví ve světě živých

Nemrtví Páni počítají vznik této rasy od Hněvů bohů a ti nejstarší z nich se chlubí, že jsou potomci samotných Frisi. Co je na tom pravdy ale vědí jen oni sami. Poměrně jistě se ví, že na územích, která nemrtví ovládají, byla opravdu největší města této tajemné rasy a povídá se, že jako jediná na světě vydržela téměř nezničená. Zatímco jinde na kontinentě se obydlí Frisi proměnilo v ruiny (nebo je v ruiny proměnili orkové a další přeživší), v západních zemích se tato pověstmi opředená města dají stále objevit. Ale jen málokdo se tam vydá zjistit, co je na tom pravdy… a ještě méně je těch, kteří se dokáží vrátit.

Zatímco v močálech se něco děje, nemrtví, kteří se pohybují po zbytku světa, se tam vracet nemíní. Nemají spojení s místem svého zrodu a ani jej většinou nevyhledávají. Snad jen ti nejstarší a nejmocnější z nemrtvých vědí, jak vůbec ta území fungují a kdo velí vojskům, když se nemrtví vydají do boje.

Na mnoho otázek by dokázala odpovědět kněžna Ignora, její panství nemrtvých je jediná velká enkláva, která žije mimo močály.

Ale Ignora mlčí… i když se často zapojuje do dění ve světě. Na jejím území vzniklo několik továren i větších měst a jsou zde i menší enklávy živých, které s tímto územím obchodují. Knížectví je prvním útvarem, které se pomocí vlaku spojilo s orky a tyto kouř chrlící bestie jim slouží k pravidelné dopravě zboží.

I nemrtví samotní se změnili. Ghoulové zůstali žoldáky a vojáky a jejich vztah k novým zbraním je… vojenský. Co mi může pomoct v zabíjení, to využiju.

Tím se liší od upírů, kteří se kvůli technice a vůbec vnímání světa rozdělili na několik skupin. Ostatní je nejčastěji rozdělují na tradicionalisty a novátory.


Tradicionalisté

Převážně staří upíři, kteří nechtějí připustit, že se časy změnily. Pyšně chodí ve svých starých oděvech či zbrojích a spoléhají se buď na své chladné zbraně, nebo intelekt. Mnozí z těchto upírů sídlí v západních zemích a pletichaří. Jako jedni z mála používají černou magii. Tihle upíři ale také častěji než kdokoli jiný jednají ze stínů a noci.

Novátoři

Mladší upíři, kteří lépe zapadli do těchto časů. Nedávají najevo, že jsou upíři, používají technologii a nemají potřebu nikomu dokazovat, že jsou lepší než ostatní. Tito upíři jsou často veliteli žoldnéřských jednotek či oddílů vojska. I když stále potřebují ke svému "životu" krev, pijí ji dost neveřejně. K magii se staví odtažitě a svoje Starší neposlouchají. S jejich "domovinou" je nic nesvazuje.

V posledních letech se zdá, že se upíři sdružují do jakýchsi klanů, ve kterých vládne tvrdá hierarchie. O co ale jde, vědí jen sami upíři. Zatím.

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky